Etter nok et innholdsrikt høstsemester kaster vi oss over et nytt år! Vi tror vi vil treffe både nye og gamle medlemmer godt med det programmet vi har valgt.

Vi åpner nyttårsballet med Stekte grønne tomater, en varm publikumsfavoritt med glimt i øyet. Så blir det tradisjon tro Valentin-film, denne gang med både romanse, fantasi og humor med Terry Gilliams The Fisher King med Robin Williams i en av hans mest minneverdige roller. Deretter blir det endelig Studio Ghibli i filmklubben (<3), Hayao Miyazaki er aktuell med ny film, og vi viser en av hans beste: Howl’s Moving Castle – ta med hele familien (så lenge de er over seks år). Western var en av de beste filmene som kom i 2017, Valeska Grisebachs film er en sår og til tider morsom studie av maskulinitet og kulturkrasj. Apropos maskulinitet: i mai viser vi en av de underligste og beste dokumentarene fra denne siden av tusenårsskifte, mesteren Werner Herzogs portrett Grizzly Man. Så avslutter vi ballet med for første gang å vise kortfilm, dette er noe vi håper mange vil oppleve med oss, åtte verdener besøkes i løpet av kvelden – og vi får besøk av klipper Anna Løvlund!

Husk quiz hver fjerde uke på Stri Pub – vi gleder oss til å ta dere imot!

-Øystein Egge